08-Dagen!

Dagens datum var 080808, och det skulle stockholmarna fira!
Néa ringde mig halv 7 på morgonen och sa att vi skulle skippa gratisfrukosten i Globen, och eftersom jag typ sov så tyckte jag att det lät som en brilliant idé och sov vidare.

Så dagen började istället med det stora vattenkriget. Runt 7000 pers hade samlats för att kriga. Norra sthlm (blåa) mot Södra stockholm (röda) och Gamla Stan (gröna). Jag, Tinka, Fia, Emmie och Ragge hade röda tröjor och bandanas. Såg typ bara 5 st som var grönklädda, norra hade några tusen fler och södra hade också en armé att skryta om. Jag och Fia blev intervjuade av P3 och hamnade lite efter, men när vi hade kommit till våran armé igen var alla jättetaggade och skrek wooh ohohoh ooh ooh i en White Stripes -låts melodi.
Efter en hårt sulad tomat på benet och helt nerblötad hade vi segern, Södra vann, foh shoh! YEEY!

Jag och Fia åkte hem och duchade och dom andra fixade sig hemma hos Ragge. En timme senare var jag tillbaka i stan och hookade upp med Fia i slussen för att dra vidare till Ragge och träffa alla andra.

Vi gick till medborgarplatsen och hörde livemusik från Johnossi medans vi satt på uteserveringen av Burger King (fancy). Sen fick vi en gratis 08-kringla och ställde oss och kollade på 2-3 låtar. Jag och Emmie redan har sett Johnossi på W.T.A.I, Tinka och Fia var inte så stora fan och Ragge var rättså neutral så drog vi vidare till Stureplan.

Där spelades det Guitar Hero på storbildsskärm. En kille som var "überbra och har klarat en låt på expert" blev utmanad och ÄGD av Ragge.

Klockan närmade sig 11 och vi råkade befinna oss under marken i tunnelbanan när fyrverkerierna smällde till. Såg litegrann när tunnelbanan körde mellan gamla stan och slussen. Vi tog adjö av Fia och Emmie i slussen sen drog vi snabbt till Ragge och sen tillbaka till Stureplan.

Där hade de stängt av trafiken för att öppna ett stort dansgolv över hela alltet, det grymma DJ's som spelade remixar av bl.a Daft Punk och Goose. Sjukt mkt folk, mest som trängdes från höger och vänster, men vid högtalarna (som borde haft högre volym) kunde man hitta folk som faktist dansade, wow.

Kom hem kl.jagvetinte och var sjukt trött i benen och fötterna efter att ha sprungit omkring på vattenkriget och gått i högklackat på kvällen. Var tvungen att kolla efter ett band i ipoden för jag hade sett på en affish att dom skulle spela i Kungsan efter SMK på torsdag. Kings Of Convenience, hade bara hört talas om dom, men när jag hittade dom i ipoden hörde jag att det var DOM! Dom är ju asbra! Måste se! Next thursday alltså! Yey!
Sen kom jag på att jag var ganska trött i huvudet också.. Zzzzzzzz..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter som att du hade en mycket trevlig kväll i går!



ha det bra!

2008-08-09 @ 13:25:36
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra dag :)

2008-08-09 @ 13:25:45
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0