dans & buss-skvaller

Den här bloggposten bara ryker om skvaller! Jag börjar med det intressantaste, för det är ju det ni vill höra. Sånna som sparar det roligaste till sist är bara jobbiga.

Jag åkte buss hem från skolan som vanligt, och när mina kompisar hade klivit av i centrum satt jag där själv och hade glömt ipoden hemma.
Då satte sig två 9or från Brunn skola framför. En kille och en tjej. Killen tror jag var den där nisse-richard som hängde efter Lisa H igårkväll och som dansade med Tinka sista låten. Tjejen hade för mycket foundaton och blond hår med massa hårspraysklet. 
 Iallafall, jag brukar vanligtvis inte tjuvlyssna på folks samtal (har ju ofta ipodlurarna i öronen) men när dom börjar snacka om en i min klass var jag bara tvungen att lyssna! Tjejen sa att hon tyckte Emil i min klass var söt. Och killen bah "serri, han är ju..... :S ". Jag tror Nisse-Richard var lite avis bara för att tjejen hade hittat en söt kille ;) Men hon hade tydligen snackat lite med Emil igårkväll. Jag vet inte vad som hände mellan dom igår, men tänk om Emil har en tjej på G ;)

Igår var det dans i Hemmesta för alla 9or på värmdö. Det var roligare än vad jag trodde det skulle vara! 
Jag kände igen väldigt många från kvarnberget, och minglade och dansade med vissa som jag inte sett på flera månader! 
 Det var ett gästband från ösby(?) som spelade The Hellacopters och en annan låt. Jag och Frida från ösby morsade järnet! Det var ganska många som morsade faktiskt, mest killar, men inte några som jag kände precis. 

Idag konstaterade Jossan att dom som "knuffades" när bandet spelade var irriterande, förväntade mig nästan att nån skulle säga så. Men dom har aldrig varit på konsert förut.

Chattar med Patrik från kvarnberget, han undrade vem tjejen från lemshaga som han dansade med hette. Sen sa han att hon var ful och äcklig. Fan han är inte så snygg själv heller! Sa det till han HAH.  Han tror väl inte att jag ska hålla med om att en i min klass är ett äckel? Även om jag inte umgås med henne så mkt så vet jag att hon är trevligare än vad han är. Han kan ta sina techno-jullåtar och sätta sig nånstans själv om ingen duger.

I förra bloggposten skrev jag om mitt, Néas och Emmies band. Det blir nog något endå, vi ska repa på fredag! Vi ska spela en och samma låt i alla olika musikstilar. Först ska vi göra en cover på nån rocklåt, sen ska vi göra om den till reagge, sen kanske en jazzverision? 
Förslag på låt vi kan spela?



 

Kommentarer
Postat av: Lexie

vem vare som var ett äckel från lemshaga ?

2008-01-30 @ 21:37:51
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Linnea

HAHAHA XD omg, vad roligt ;'D det är ju kul att tjuvlyssna på folk :)

2008-01-31 @ 12:25:35
URL: http://linneastyle.blogg.se
Postat av: linnea

Hej Lexie! vill inte att det ska komma ut till den personen, så jag säger inte. :P men det va inte du för det var en i min klass.

2008-02-02 @ 12:25:36
URL: http://linnealife.blogg.se
Postat av: Lexie

svar: okej, tur att det inte var jag då (A)

2008-02-02 @ 20:40:30
URL: http://musicofc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0