Birthday

age is just a number men jag är 16! 


Gillar min arctic monkeys affich(som jag har fått av monika btw)! Men bilderna på dörren ska jag ta bort.

Det är nog min första födelsedag som jag inte äter tårta på! Men jag fikade med Jinnie-pinnie på café 44 och åt en annan kakgrej.

Lite senare träffade jag max,milla,linnea,tobias,johanna,elin och jessica! Jag fick en ascool godispåse av Elin & Jessica. Det va lix en liten hemmagjord tygpåse som var jättesöt. 

Vi drog iaf till Taco Bar och käkade Nachos. Johanna, Elin och Tobias år sushi. Vi gick upp till dom sen och jag gjorde min sushidebut (hade aldrig ätit sushi förut). Ris och fisk och det där andra var ganska gott men sjögräs, BIG NO NO!

Efter det gick vi på bio och såg Juno.  Den var bra! Extra creds till soundtracket med Belle & Sebastian, Sonic Youth, Antsy Pants, The Moldy Peaches, The Kinks m.m!

Om vi spolar tillbaka till morgonen kan jag berätta vad jag fick i present. Jag vaknade inte av den vackra födelsedagssången för min mobil dansade runt och skrek att jag hade nya sms tidigt på morgonen. men iaf, tillslut vaknade min familj också och gav mig dessa söta små presenter:

Osis - dust it (hårprodukt som jag tänkt köpa!)
Duntofflor
Tröja från French Connection (snygg för att va från mami)
Tröja från Monki (snygg, jag hade valt)
Pocketpod (grej till elgitarren som gör att man kan ställa in konstiga ljud)
Förkläde (eh, fråga inte mig. fråga farmor varför)
Franska språkkurs på cd (bara för att jag sa att jag ville läsa franska på gymnasiet. men okej.)
Skrivblock (har minst tusen, men okej)
väska
DVD
krokar 
1000 :-
hudkräm


Små observeringar för musiknördar: 
sista låten jag lyssnade på 00:00 innan jag han fylla 16 var "Halleluja". Men sista låten på riktigt innan jag hann fylla 16 var faktist den låten jag lyssnar på innan klockan han slå 12:55. Och det var antingen The Wombats eller Babyshambles. Nej jag tror det va The Klaxons föresten! Lyssnade på alla dom tre banden precis innan. När jag öppnade paket på morgonen lyssnade jag på Hot Chip och på bussen till stan Of Montreal, The postal service och Death Cab For Cuties.

puss

Kommentarer
Postat av: HEDVIG

Grattis :)
Bra att du gillar musik, för det gör jag med :D(L)

2008-01-27 @ 23:24:17
Postat av: linnea

tack :)
jaa, vad vore livet utan musik?!

2008-01-29 @ 15:37:03
Postat av: HEDVIG

erm, ingenting skulle jag tro!

2008-01-29 @ 18:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0